close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שירותי הדפסה תלת מימדית

מערכת שורשז טבת, תשפא22/12/2020

שמעתם על הדפסה בתלת מימד? זו שמפיקה אובייקטים ומודלים בתלת מימד, כאילו הם נבנו ויוצרו בעבודת יד או במפעל. אבל מה בדיוק עושים עם השירות הזה?

תגיות:

כולכם בוודאי

כבר שמעתם על הדפסה תלת מימדית – זו שמפיקה אובייקטים ומודלים בתלת מימד, כאילו הם נבנו ויוצרו בעבודת יד או במפעל. אבל מה בדיוק עושים עם השירות הזה? למי הוא יתאים? ומה גורם לרבים לתפוס את הדפוס בתלת מימד כטכנולוגיה המתקדמת ביותר בת זמננו?

מה מתבצע בהדפסת תלת מימד?

בעוד שמדפסת הדיו הרגילה השתמשה בהקשות דיו על גבי נייר, שירותי הדפסה תלת מימדית כבר מדברים בשפה שונה לחלוטין: במקום מיכל דיו, ישנו מיכל של חומר אחר כמו עץ, מתכת או פלסטיק והוא מיושם על גבי משטח המכונה בשכבות, עד להפקת המודל או האובייקט המיוחד. השיטה מבוססת על תוכנת מחשב ייעודית שאליה מכניסים את השרטוט והיא זו ששולחת את הפקודה למכונה. התוצאה המתקבלת היא מודל, מוצר, אבטיפוס או כל אובייקט מורכב אחר.

למי זה מתאים?

למרות ששמן הוא מדפסות, אפשר בקלות היה לקרוא להן מכונות. המכונות הללו מייצרות כמעט את הכל: צעצועים, כלי בית, אבטיפוס לחברות סטארטאפ ויזמים, מודלים של בית, בניין או מיצג אמנותי, אפילו אמצעים רפואיים מאביזרים וכלה במדפסות ביולוגיות המייצרות...תאים! פעולת המדפסות בתלת מימד מספקת רמת דיוק מצוינת וכך הופכת כל רעיון למציאותי, בכל גודל, מכל תחום.

כל היתרונות של מדפסת תלת מימד

רמת הדיוק - עבודתה של המדפסת כפי שכבר הבנתם, מייצרת תוצרים מדויקים, מפולסים, מלוטשים וללא פגמים, מה שבלתי אפשרי לבצע בעבודת יד מורכבת. מודל העבודה נשען על "תסריט" עבודה ידוע מראש (תוכנת השרטוט) ולכן כל שנותר למכונה לעשות הוא למלא אחר כל ההוראות. טכנולוגיית הביצוע היא זו שתביא את העיצוב לכדי חדות ורמות דיוק מדהימות, כך שהמוצר לא רק נראה טוב, בדרך כלל הוא גם שמיש.

מהירות הביצוע – אם מדובר באובייקט קטן, מדפסת תלת המימד תפיק אותו עבורכם תוך כמה דקות. מוצרים גדולים יותר יודפסו בכמה שעות. זהו עדיין זמן שיא בעולם הייצור, תוך שפורמטי ההדפסה גמישים לשינויים ואינם אחידים כשם שיודעת לבצע מכונת המפעל.

מגוון חומרי הגלם – המילוי יכול להשתנות ולהכיל מגוון עצום של חומרים (כולל שילובים אפשריים בין חומרי גלם מעולמות שונים) וכך ליצור מוצרים בעלי תכונות רבות, בגוונים ספציפיים וגימורים מתאימים. החומרים הפופולריים לעבודה במדפסות התלת מימד הם PLA או ABS, אם כי קיימים רבים נוספים.

המחיר הנמוך – למרות שזה נשמע מפתיע, הטכנולוגיה המתקדמת הזו נהנית מתמחור ריאלי למדי, כזה שתואם את התוצאה המתקבלת ואיננו "קופץ" מעבר לפופיק. המחיר עומד על כמה מאות שקלים ועד כמה אלפים, תלוי במוצר שהוזמן, במורכבות המודל, סוג החומרים, הגודל, התכונות ומשך הייצור של המדפסת בפועל.

הדפסת תלת מימד למתנות אישיות

כיום שירותי ההדפסה בתלת מימד נפוצים במיוחד בתעשיית המתנות, כולל בקרב מעצבים, תכשיטנים ואנשים פרטיים עם רעיון מיוחד למתנה אישית. אם יש לכם רעיון לאובייקט בהדפסת תלת מימד, צרו קשר עם בית עסק מתאים וקבלו את המוצר שלכם במהירות ובמחיר אטרקטיבי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה